dinsdag 19 februari 2013

EVEN IETS GRAPPIGS!!!

Mogguh!!

Bij mijn manneke op het werk komt iedere 2 weken PrivaNova digitaal uit.  Dit is een digitale nieuwsbrief door en voor collega's waarmee ze iedereen op de hoogte houden van de ontwikkelingen die zich bij Priva afspelen.


Nu stond er een heel leuk stukje in over besparingen op tijd en geld. Korter vergaderen werd als optie genoemd. Ja zou je denken, soms liggen de oplossingen voor het oprapen. Maar gaat het dan niet ten koste van de inhoud? In ieder geval niet als we minder woorden nodig hebben om de boodschap over te brengen! En op dat gebied kunnen we iets leren van de Westlanders, want die gebruiken zeker geen woord méér dan echt nodig is.

Vergaderen op z'n Westlands is efficiënter....hieronder een vertaling van de gezegden die in de meeste vergaderzalen regelmatig gebruikt worden. Doe er je voordeel mee!

Ik verklaar hierbij de vergadering voor geopend : Mogguuuuuh!
De koffie is weer heerlijk vandaag... : Beste bak
Kunt u mij kort toelichten waar het over gaat? : Wat hebbie an de zeis?
Vorder het naar wens? : Loop ut?
In welk stadium is het nu gekomen? : Hoe na bennie?
Zou u dit even kunnen herhalen? : Wat zeej jai?
Mag ik even het woord?  :  Hoortan
Wat gaat mij dit opleveren?  : Tekkeran?
De prijs die u noemt, overstijgt het budget. : Ken je bek nie verder oop?
We kunnen hier niet op in gaan. : Wordt um nie
Ik heb hier waarschijnlijk niets aan : Mokkurmit?
Dat lijkt me een slecht idee. : Wordt um niet
Dit geloof ik echt niet : Ja, ut zel.
U onderschat mijn verstandelijke vermogens. : Bennie gek
Verkoop mij geen onzin : Lul niet
Ligt dit niet in de lijn der verwachtingen? : Zou ut?
Ik ben niet met uw standpunt eens : Ja, dus niet
Dit plan kan echt niet door gaan. : Ja, niet dus
Dit actiepunt neem ik voor mijn rekening : Kom best uit
Ik wil het volgende inbrengen : Wa'k zeggen wou
Hier zullen mensen weinig om rouwen : Maak ut uit
Dit is ongeveer wat ik bedoel : Zeg maar
Dit is een onwaarschijnlijk goed idee : Merakels
In alle eerlijkheid, zover komt het niet : Moggie wouwe
Ik vind het prima als u het zo gaat doen : Gelijk hebbie!
Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden? : Maggie dat wel?
Dit behoort tot de mogelijkheden : Da ken
Daar ben ik niet zo blij mee : Benk lekker mit
Wij zijn in een moeilijke situatie belandt : 't Is wat
Blijf deze lijn van handelen voortzetten : Houe zo
Dit kan mij niet zoveel schelen : Ken mij ut balle
Dit interesseert mij niet : Mij een biet.
Weet u dit zeker? : Denkie, denk?
U vraagt naar de bekende weg : Wat denkie zelluf?
Nu zegt u de goede dingen : Das Praat!
Heeft u nog iets voor de rondvraag? : Hebbie nog wat?
De energie van deze vergadering is dalende :  'K ben ut spougzat!
Zullen we de vergadering afsluiten? : Wat denk ie durvan?
Ik moet er echt vandoor. Ik heb een afspraak : Ik peer um!
Samengevat was dit het ongeveer. : Nnndusss

Hihihiihi, vond dit zo leuk, dat ik dacht dit MOET ik met jullie delen. Moet je voorstellen... groot kantoor in kassengebied en bloemenveiling op korte afstand en een stelletje "boeren" rondom een grote tafel om de boel maar weer eens door te spreken.... Ik zag het allemaal voor me..
Dus ik zou zeggen probeer het toe te passen, misschien werruk ut...hahaha.

PS Ik ben GEEN Westlandse van origine. Ik noem mij hier een expat! Ben hier al 20 jaar lang ingeburgerd.


    

19 opmerkingen:

  1. GU-WELLLL-DUG!

    Wat doen ze met de tijd die ze besparen?
    Peukie rokuh,over het weekend pratuh, ze pratuh wel maar zegguh niks
    hahahahahaha

    TOP STUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk!!! Ik herken het westlands taaltje wel. Ik ben geboren en getogen in ´s-Gravenzande maar ben er ruim 22 jaar weg. Mijn ouders, broer en zus wonen er nog dus kom er met regelmaat.
    Leuk een foto van een warenhuis erbij. Mijn vader was tuinder dus voor mij een stukje nostalgie.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk even Antoinette...genieten, hahaha!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Antoinette, wij leunen tegen het westland aan, dus voor ons niet onbekend, alleen het westlands is nog veeeeeel platter praten dan bij ons gedaan wordt. Leuk om te lezen en die kassen, die tekenen wij uit..., groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha super dit Antoinette, Aniet haar fantasie ging ook meteen op hol en zie het inderdaad helemaal voor me hahaha.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Écht lachen Antoinette....er zitten gave uitspraken bij!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superzzz(ik denk ik houd het ook maar kort) haha
    XoxoAnnette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Ha Antoinette,
      dit is lachen zeg! Ik zie me al als voorzitter van de vergadering op school, dit soort dingen zeggen. Ze zouden van hun stoel vallen!
      Leuk even tussendoor!
      GerJanne

      Verwijderen
  9. Hoi Antoinette,
    Haha...... Zelf kom ik ook oorspronkelijk uit het Westland, uit Ter Heijde aan Zee. Dus echt helemaal bekend dit. Echt super.
    Groetjes van je naam genoot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi, hi, vind 'm geweldig! Ga de zinnen even iets aanpassen naar het Achterhoeks en dan kunnen wij de volgende vergadering heel wat sneller klaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha die Antoinette,

    Hier houd ik van...dikke lol. Ik zie het ook helemaal voor me:)
    Ik ben ook niet van het vergaderen. Zonde van de tijd..ik ga het ook eens zo proberen op het werk hihi.

    Gigagrotegroetjes,
    Neltine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha Antoinette,
    Super gaaf. En het zijn rasechte Westlanders zo te horen.
    Onze zoon staat in het Westland voor de klas. Stuur het hem toe per email. Hoe dat weet ik nog niet.
    En onze overburen zijn beide Westlanders, beiden uit een gezin van 11, Zijn al heel lang beste vrienden, Ook naar hen mail ik het.
    Zou niks voor mij zijn. Ik schrijf zoals ik praat. Helaas.
    Gr. Leny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS Heb me maar even aangemeld voor je blog. Sorry vergeten te zeggen.
      Gr Leny en werk ze.

      Verwijderen
  13. PS Ik ga je blog met plezier volgen, dat vergat ik te zeggen en je bent ook van harte welkom bij mij.
    gr Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat moet het heerlijk zijn om gewoon te mogen en kunnen zeggen wat je "echt" wil zeggen!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen