woensdag 19 april 2017

BEACH VACATION

Hallo allemaal,

Bijna halverwege van het jaar. Veel mensen gaan er toch even tussenuit en boeken een zonvakantie. Nou, dat hoeven wij niet te doen, hoor! Kijk maar eens waarmee we ons in kunnen leven, een super gaaf onderwaterthema met stencils van zeediertjes en bubbelcirkels. Jazeker. Er is zelfs nog een bubbelrand en een duiker uitgekomen. Dus je kunt je wanen op een tropisch strand met een prachtig koraalrif om te gaan duiken. Met dit droombeeld heb ik onderstaand kaartje gemaakt.


Het plaatje is uit de knipvellen Seaside Greetings met prachtige afbeeldingen die allemaal met zon, zee en strand te maken hebben. Deze is in het midden van wit linnen karton bevestigd en gemat op kraft karton. De bubbelcirkel is in tweeën geknipt en speels over de hoeken van de kaart bevestigd.

Op "mijn" achterkant van het designpapier in het midden een cirkel gemaakt, waarvan de doorsnee 9 à 10 cm is, daarna verdeel je deze in 8 gelijke "taartpunten". Vanuit het middelpunt snijd je de punten richting de cirkelrand in.  Draai je papier om en vouw daarna iedere punt naar buiten.


Plak dit nu over je afbeelding heen. Daarna kan je wat decoratie, zoals hier jute touw, onder je cirkel plaatsen en afsluiten met een strik. Als laatste vouw je de punten netjes eroverheen en plak je deze vast met wat tackylijm. En je kunt verder gaan met de randen leuk aankleden met wat tillandsia, schelpjes en zeediertjes.


De visjes zijn bewerkt met een chalkstool met op een knijpertje een pompom. Deze wordt geleverd met een voorraadje pompoms in 3 verschillende maatjes. Zo kun je nog meer details en kleuren aanbrengen op hele kleine stansjes. Kijk maar hoe ieniemini deze visjes zijn aan de hand van het tien eurocentje wat er bij ligt! Ik heb ze ook nog eens met een zwarte fineliner hun eigen tropische kenmerken gegeven. Kunnen jullie Nemo op mijn kaartje spotten? Het bekende clownvisje!


Zo zullen we een super geslaagde strand vakantie beleven en we hebben ook een prachtige onderwaterwereld mogen aanschouwen. Heel veel plezier met het creëren van jullie eigen koraalrif!

Bedankt voor het langskomen, fijne dag en tot de volgende keer.


Gebruikte materialen:
6002/0520 Snijstencil - bubbels ronde rand & hoekje
6002/0768 Snijstencil - onderwater dieren (18st.)
6011/0514 Papierset A4 - Under the sea
6013/0342 Knipvellen A4 - Seaside Greetings - zomer
6200/0204 Applicatie set voor chalkbox
6300/0504 Decoratie
6410/0097 Clear stamps - Tropicial summer (eng)
8089/0203 Kraft papier A4
8099/0104 Paper for cardmaking linnen structuur wit A4

 

14 opmerkingen:

  1. prachtig Antoinette en dank je wel voor de ronde schijf heb het opgeslagen.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw...je hebt er weer een super gaaf projectje van gemaakt, Antoinette!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent weer heel creatief bezig geweest Antoinette,
    leuk idee om met de chalk tool te werken..die heb ik nog ergens, lang geleden gekocht..het is een gave creatie geworden,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig leuke kaart, leuk idee met die cirkel zo met die punten omgevouwen. Grappig ik had geen idee dat de visjes zo klein waren, pas na het zien van het 10 centje had ik het door.
    gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n tropisch kaartje terwijl het buiten nog niet echt wil met het zonnetje! Je hebt er weer een waar kunstwerkje van gemaakt Antoinette.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi dit onderwaterkaartje Antoinette....heel mooi tafereeltje erop

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er prachtig uit Antoinette. groetjes Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel gaaf gedaan Antoinette. Die punten kan je zo leuk verwerken. Als ik het zie denk ik. Oh ja dat zou ik ook meenemen. Over 3 maanden dan maar weer. grts leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk en mooi gemaakt!!! Die stans heb ik ook en nog niet gebruikt! Zo erg!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Antoinette,
    wat een mooi onderweatertafereeltje en zo die ienieminie waterdiertjes, prachtig!!
    Ook zo leuk dat uitgescheuerde midden, bedankt voor de werkwijze!!!
    Prachtresultaat!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een supergave kaart, Antoinette!!
    Ik hou hiervan ;-)
    De taartpunten in het midden zijn ook zooooo leuk!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige beachkaart. schattige die visjes en alle details die erbij horen
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een tijd geleden dat ik op je blog was maar hier ben ik weer een keer vakantie dus lekker even wat meer tijd.
    Wat een schitterende kaart of beter omschreven creatie!
    Prachtig hoe je deze kaart opgebouwd hebt.
    Dan je engelengeduld bij het inkleuren van al die kleine zee diertjes, erg mooi gedaan!
    Ja niet iedereen kan zich twee vakanties veroorloven ik sta altijd versteld van hoeveel,geld mensen te besteden hebben die dat wel kunnen.
    Ik geniet ook wel lekker thuis hoor en de vakantiesfeer krijg ik wel hier op je blog.
    Fijne week en Koningsdag.
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen