donderdag 22 juni 2017

MOOI BLAUW IS NIET LELIJK!

Goeiedag volgers,


Tis nu al weer 2 weken geleden dat mijn operatie aan mijn voet plaats vond. Ik heb de eerste paar dagen in ziekenhuis moeten blijven vanwege extra medicatie die per infuus toegediend moest worden. Heb ook die dagen best pijn gehad, maar daar hadden ze een mooie oplossing voor. Ik kreeg mijn eigen morfine apparaatje waar pilletjes in zaten. Ik kreeg een pleister om mijn duim met een microchipje erin, als ik dan contact legde, ging het apparaat aan om hem te gebruiken! Het was wel zo ingesteld dat je hem na bijvoorbeeld 1 uur zelf weer kon gebruiken. Dus anderen kunnen niet zomaar zichzelf drogeren tenzij zij mijn duim er afhakken, hahaha!



Na de operatie kreeg ik eerst een drukverband en de dag erna gips, alleen witte gips. En had het goed gepland, NOT, het begon stralend mooi weer te worden, grrrrr. Lekker hoor, lekkol wallum, pfffff, zweet zweet. En nu nog steeds...  Toen ik naar huis mocht een hele tas vol met pijnbestrijding en tromboseprikken voor 6 weken!

Mijn bed staat in de woonkamer, makkelijk voor wc, poedelen bij de kraan. Ik probeer mij te vermaken met mijn tablet, puzzelboekje of een serie op Netflix. Of zit online met mijn moeder Wordfeud te spelen. Tis gewoon Scrabble spelen met elkaar, best leuk om te doen, hoor.


En om de dag ga ik douchen als Arjan thuis is, dus of in de avond of ochtend als hij thuiswerkt. Want daar heb ik hulp bij nodig in verband met de hulpmiddelen die ik nodig heb. Wat en proces is dat zeg....Douchestoel en extra stoel om been op te leggen. Heb er een speciale douchehoes omheen. Als ik klaar ben moet die stoel uit de douche, zodat ik met looprekje uit de douche kan hinken, dan moet de douchestoel achter mij gezet worden zodat ik mij bij de wasbak verder kan afdrogen en tandenpoetsen, dan moet die hoes af en met looprek naar slaapkamer , waar Arjan alweer de stoel heeft neergezet, zodat ik mij kan aankleden. Poehhhpoeh!!! Daarna ben je alweer gebroken, joh! Ik ga dan op mijn kont voorzichtig de trap af naar beneden , waar de rolstoel al stond toen ik naar boven ging. Dat doe ik achteruit ook op mijn kont en dan opduwen op 1 arm en andere aan de leuning om trede voor trede boven te komen. Beneden kan ik heel makkelijk de rolstoel gebruiken om even naar de keuken te sjeesen of naar toilet te gaan, uitaard met toiletverhoger. Voor de rest veel rust op bed en dat been hoog houden onder kussens of zit op tweezitsbank met mijn been op een stoel met kussens. Als we paar weekjes verder zijn dan kijken we wel of mijn bed weer naar boven kan, dan gaat het vast makkelijker enzo.


Maar zeg nou zelf meiden, dit is toch geen weer voor een blanke, kom nou zeg, niet normaal.!!! Mag voor mij echt tandje minder, want met gips is ook geen pretje. Soms wou ik dat ik een zaag had, hihi, nee hoor, maar tis zo vervelend. Hier heeft Arjan mij in de tuin gezet, dat was even heerlijk, want was nog vroeg in de ochtend en dus om uit te houden.


En natuurlijk is het altijd leuk om beterschapspost te ontvangen! De meeste zijn van mijn DT-maatjes van Joycrafts, van mijn tante, blogster Gerjanne en een kaart van facebookster Joke Mulder Driessche! Heel erg bedankt allemaal. xxx Ze staan nu te pronken boven de TV, want paste niet meer naast mij op de vensterbank. 😉

Nu heb ik eergisteren weer nieuw gips gekregen, want de wond moest gecontroleerd worden. Heb nu een lichter soort gips en mocht een kleurtje uitkiezen. Sommigen weten vast welke kleur ik het mooist vind, maar ik twijfelde toch wel tussen lichtroze of de kleur blauw.


Eindelijk lucht, maar helaas maar voor even. Hier halen ze het witte gips eraf. Daarna werd mjn been even goed gesopt, dat was ook een verademing mensen!


Nou, jullie zien het , ik kon het dus niet weerstaan, hihihi, super leuke tint blauw. En mooie achtergrond om mijn gips te pimpen met een zeethema van Joy!crafts en of Noor!design met behulp van textielverharder. Misschien maak ik wel een heel koraalrif hahahaha!


Ook heb ik een foto kunnen maken van het computerscherm in de gipskamer van de röntgenfoto waarop je de schroeven en plaatjes goed ziet zitten in mijn voet.  Iemand op facebook zei: "Het lijk wel hamertjetik", hihihi!


Ik mag mijn been nu wat langer naar beneden laten hangen en op geleide van de pijn/last. Maar waar ik kan, toch iedere keer weer omhoog met dat poot 😂 ... Dit gips is voor 4 weken en moet 19 juli terugkomen voor een röntgenfoto, dan kunnen ze zien of er al botjes goedgenoeg aan elkaar groeien. Zo ja, dan krijg ik loopgips voor 6 weken en hoop dan begin september gipsvrij te zijn en kan het echte revalideren beginnen. Dus ik heb nog een lange weg te gaan.


Dan zou je kunnen zeggen dat we dan al aan eind van het jaar zitten, dat ik mijn voet weer een klein beetje normaal kan gebruiken. En dan in het nieuwe jaar is mijn andere voet aan de beurt, zuchhhttt... Ik hoop echt dat ik er profijt van krijg en weer een rondje Dierentuin kan lopen of weer normaal kunnen winkelen. Op zijn minst mijn loopje hier bij ons in het dorp voor de dagelijkse boodschappen, want zelfs dat ging niet meer!!!

Nou julie zijn weer helemaal bij en hoop voor ons allen dat het weer ook wat meer om uit te houden is de komende dagen. Een hele fijne dag, tot snel, want zondag komt er weer en kaartje online, welke ik een tijdje geleden al had gemaakt, xxx.....


20 opmerkingen:

  1. Zo wat een verhaal en wat heb je nog een lange weg te gaan. Lijkt me zeker niet meevallen met deze hitte. Sterkte daarmee en veel beterschap.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dan, dit traject heb je dus achter de rug en je hebt nog even te gaan. Maar zoals ik lees word je op en top verzorgd! Dat mag ook wel even gezegd worden!
    Maar ga je niet vergissen met loopgips.... je moet ook weer even durven te lopen, maar dat zal je wel verteld gaan worden.
    Voor nu beterschap en dat kleurtje blauw nodigt wel uit voor een mooi koraalrif!
    Groetjes
    Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen dat het zwaar is met dit weer!! Voor een gezond iemand is het eigenlijk al niet uit te houden. Ik wens je veel sterkte en succes met je koraalrifje (haha) Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PFFFFFFFFFFFFF Antoinette, wat heb ik met je te doen, alsof dit weer al niet voldoende aanslag is op een mens maar na het lezen van jouw verslag breekt het zweet me nog meer aan alle kanten uit. Ik kan alleen maar zeggen HEEL VEEL STERKTE EN GEDULD..alles komt goed schatje!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He he wat een weg te gaan zeg. En met dit weer. Gelukkig wordt het vanaf morgen wat minder het. Beterschap, en o ast de volgende voet naar in de winter doen. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Antoinette,
    Ik begrijp goed dat het allemaal niet meevalt. Maar hopelijk kun je blij zijn met het eindresultaat. En zeker met deze hitte is het dubbel vervelend allemaal. Ik wens je heel veel sterkte en probeer toch een beetje optimistisch te blijven.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan mij goed voorstellen dat het geen pretjes is met deze hete dagen gips om je been te hebben pffff. Ik ben ook 2 weken geleden aan mijn voet geopereerd maar gelukkig geen gips met 4 weken moet het bij mij weer beter zijn..... maar denk dat er niet inzit....mijn wond is weer opengegaan en lekt weer... dus ik moet nog een beetje geduld hebben.....Ik wens jou ook een spoedig herstel.... en hoop voor je dat de warmte afneemt.

    Groetjes Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje dat is afzien met dit weer Antoinette. Zonder gips is het al superheet. Kunnen ze geen geperforeerd gips ontwikkelen voor dit weer..LOL.
    Sterkte meis en hopen dat het leed straks weer geleden is...sterkte
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks al je 'ellende' heb je er weer een lekker smeuïg verhaal van gemaakt, Antoinette...maar ik heb wel met je te doen hoor....heb zelf ook 'ervaring' met gips, dus ik weet dat dat met dit weer absoluut geen pretje is. En dan heb je nog het leuke vooruitzicht om dit alles te herbeleven met je andere voet. Als het uiteindelijk maar goed komt, dan ben je het gelukkig ook wel weer snel vergeten. Hopen dat je dan weer écht (letterlijk) uit de voeten kan.
    Heel veel sterkte en helaas heb ik je adres niet (kun je wat aan doen☺☺).
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beterschap,Antoinette.Wat een 'toestand" met dit warme weer.Je hebt zo te zien gelukkig wel een comfortabel bed.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel sterkte (helemaal met deze temperaturen). Je hebt nog een lange weg te gaan zeg. Maar je gips heeft een super leuke kleur, daar wordt je vrolijk van ;-)
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zal niet mee vallen met deze hitte, Antoinette. Heel veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zag het al op FB, heel mooie kleur!! Daar kun je wel een onderwater thema van maken. Gelukkig dat het nu af koelt, want gips met deze temperatuur....Leuk om post te krijgen hè?? Er komt vast nog wel wat!
    Hou vol!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar meid, wat een toestand allemaal. En dat met deze temperaturen.
    Je hebt nog een heel traject voor de boeg. Heel veel suc-6 en sterkte.
    Ook deze keer heb je me weer weten te amuseren met je verhaal. En ik maar denken dat ik hele lappen met tekst schrijf.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is heel vervelend om met deze temperaturen in de gips te zitten Antoinette...een hele operatie is het weer geweest aan je voet...hopelijk gaat het nu de goede kant op ...In ieder geval sterkte en heel voorspoedig herstel gewenst...
    liefs Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou zeg, wat een gedoe he, ik hoop zo voor je dat het helpt en dan is alle moeite toch niet voor niets geweest. Het is behelpen, maar elke dag kom je weer dichter bij het loopgips.
    Ik herken het ook allemaal zo, mijn jongste zoon heeft ook 2x 3 maanden gips gehad. De 2e keer had hij na 6 weken loopgips en werd hij weer wat mobieler. We gingen op vakantie het het was snoeiheet, net zo als nu. Toen was hij het op ene gegeven moment zo zat, en zat aan het gips te wurmen en zei: "nu moet het gips eraf, nu!!!'Zo sneu. Hij heeft een verstandelijke beperking en eg het dan maar eens goed uit. Nou ik hoop dat je het volhoudt, vast wel, en gelukkig nu een paar dagen minder warm. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja...daar doe je het voor Antoinet om er profijt van te krijgen, maar best afzien hè!!! en dat met deze tropische temperaturen!!! Houd moed en hou vol! Je houdt jezelf gelukkig aardig bezig en kaartjes uit blogland is een hart onder de riem en er volgen er vast nog meer!!! Dikke knuf van mij xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hopelijk komt alles weer goed voor je Antoinette. Goede moed en ik duim voor je. Groetjes Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. pfff veel te warm was het de afgelopen dagen Antoinette en met een been in het gips is het natuurlijk al helemaal geen pretje. Succes en beterschap

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen